onsdag 20 maj 2009

låång natt

Vaknade för ca 45 minuter sen! Nej jag har inte sovit heela natten tills nu.
Igår var jag hos rickard och myste, käkade mat och tittade på Las vegas. Jag bestämde mig för att åka till rönninge och möta Nathalie 21.15 så 20.51 bussen tänkte jag ta från södertälje till centrumet.
Planen ändrades ganska kraftigt när kadde ringer halv nio och säger att Labbi har fått värkar.. Det är dags nu carro!! Inga problem jag kommer in om 1 timme. Carro blir skit glad å typ slänger på sig kläderna och halv lubbar till bussen. Helt uppe i varv för nu jävlar ska de födas ungar.
Ringer till Natie och säger att jag inte riktigt kan komma för ska til söder sjukhuset. -Meeeen herregguuuuuud Carrooo!!!! Vad roligt halv skriker hon med ett grymt stooort smile på andra sidan luren. Vi bara fnissar till varann för vi tycker det är så himlans spännande alltihoppa.

Vi pratar med varann hela vägen in till sjukhuset och jag tycker resan går otroligt segt..
Väl framma mötte jag kadde utanför förlossnings avdelningen, tog en cigg och babblade lite om hur det kommer bli och hur hon mår nu. Kommer i på avdelningen och möter Labbi i en sjuukt mysig sjukhusmprgonrock, en stor skjorta och ett par knallrosa toffllor. OCH EN JÄTTE KAGGE! Hon ska verkligen bli mamma idag tänkte jag! Värkarna kom och gick i några timmar så vi gick runt på sjukhuset för att ungen skulle glida ner lite...
Hamnade nere på akuten för köp av dricka och smörgås, allt annat var ju stängt utan dom där maskinerna med svettiga smörgåsar och läsk typ.
Nåväl där sitter vi på några bänkar å pratar lite mellan labbis värkar, nu var dom inte nådiga de såg vi på henne, då hon typ pressar sönder Nicoles hand och armstödet på bänken.
helt plötsligt kommer en sjuksköterska med en mopp... - Har inte ni kommit på fel avdelning?? Vi vill inte ha några barn födda här ryter hon till! Fan kärringjävel ta din mopp och gå å lägg dig kvinna! Vi skulle bara shoppa lite i maskinen.

Vi traskar genom halva sjukhuset in i hissen och tillbaka till hennes rum för att kolla hur mycket hon var öppen. Det här kunde ta sin lilla tid. Jotack det kan man säga att det gjorde också.
Nu fick hon iaf börja mlustgasen, den kördes ganska många gånger. Väl behövd.
Klockan började bli 1 snrt på natten och värkarna kom allt intensivare, labbi fick sätta sig på en pilatesboll på golvet för att barnet skulle glida ner mer, de tyckte hon också var mycket skönare för då fick hon röra sig fram och tillbaka på bollen med hjälp att nicoles mamma bakom och hjälp av sängen som stöd. Den där lustgasen häjdes till de högsta och Labbi du var sååå duktig!!! Shit va grym du var inatt! Nåväl de höll på så i ett x antal timmar, jag och kadde fick mat från donken leverat till sjukhuset så vi åt lite middag mitt i allting. Sov en stund.

Efter att ha vilat en stund så kommer nicole in i väntrummet och informerar oss att
hon är jätte trött som jag verkligen förstår. Hon hade riktigt ont nu och narkosläkaren var upptagen med en stor blödning på akuten så hon fick ingen ryggmärgsbedövning först. Barnmorskan trodde även att hon skulle klara sig utan och det vore ju det bästa.
Men icke sa nicke Labbi ville ha allting som gick och få, morfin, sug klocka aa hela paketet.
Dom fixade så doktorn kom och hon fick sin bedövning. Nu jävlar ska de födas baaaaarn!!
Kan säga att jag hörde mycket bebis skrik och mammor som tog i för kung och fosterland mellan mina uppvakningar från vilandet.

Kl 7 imorse somnade jag å kadde till på riktigt och väcktes sedan kl 9 av en glädje röst: DET BLEV EN FLICKAAAA!!!!!
Vi hoppade upp ur sofforna och sprang ivög till förlossningsrummet, jag kom lite senare och då fick man skäll av en sur barnmorska, Du får faktiskt vänta en stund... EY ey ey tänkte jag, trodde allt var klart och vi fick gå in.
Sen kom kadde och hämtade mig och vi tog en cigg och sedan fick vi gå in. Hon var så fin och liiiite. Labbi var skit trött men var stark för att vi skulle få se henne. Eftersom jag missade själva förslossningen så såg jag den på film istället ( angelika hade filmat ). Det var de häftigaste jag någonsin sett med egna ögon. Tårarna rann och jag bara stog och log. Helt sjuukt grymt.
Kl. 8.34 kom lilla du till världen.

GRATTIS TILL ER UNDERBARA DOTTER <3 Du var grym tjejen!

2 kommentarer:

  1. wow... thats a loveely story ahha. LÄNGTAR TILL MIN BABY!

    SvaraRadera
  2. visst! Du, det försåtr jag! :D
    vet du hur mycket jag vill ha barn nu eller?!?!?!!?!? JÄTTE MYCKET!!

    SvaraRadera

Bloggintresserade