lördag 23 januari 2010

lördag

Vaknade kl 8.20. Ingen sovmorgon tydligen. Vaknade av mig själv vid 5 snåret sen vid 8. Vad händer liksom? Nu börjas det, tidiga mornar. Jag trodde aldrig jag skulle bli sån. Att vakna jävligt tidigt på helgerna och sätta mig med frulle till nyheterna typ. Jag har alltid sovit hur länge som helst då jag varit ledig eller sjuk. Men livet ändras ju minsann. Även morgonen uppenbarligen.
Duscha kanske man ska göra idag s man känner sig lite piggare. Halsen börjar väl krya på sig mer och mer. SKÖNT. Men spotta blod på morgonen är ingen hit. Fy farao för sjukdomar och kroppens alla festligheter.
Nu höll en sak på att hända som inte får hända just när man bloggar. Datorn stängdes av för att batteriet var slut. MEN allt stod kvar då jag startade den på nytt :) bra för datorn för annars hade den "råkat" ramla ner för sängen.
Jag har bestämt mig för att måla om mitt tråkiga vit/beiga rum till mörklila. Läckert va :)
Mörklila väggar med svarta och vita detaljer. JAg har en stor spegel som har en vit ram som ser sådär gammal och sliten ut. Den ska hängas vågrätt ovanför två stycken långa hyllor. Jag håller på och kollar efter ny säng också. En bredare :) ååh va fint de kommer bli. Eftersom jag inte har pengar nog att föytta hemifrån just nu så får jag lov att göra det mysigt i rummet till den dan kommer då jag lämnar fågelboet.

Dagen kommer spenderas hemma för att bli frisk. Jag är bjuden ut och käka middag för sara fyllde år i tisdags men de vågar jag mig inte på. Eva och firren frågade också om jag skulle komma till dom ikväll eftersom de blivit en vana att jag är där lördagskvällar haha :) känner mig som hemma där. Fast jag oftast får dela sängen med diesel som lägger sig över halva mina ben så täcket fastnar och jag inte kan vända mig. Jag älskar verkligen dom :)
Kanske går nåt kul på tv ikväll? Annars blir de Vienetta med Johan Falk och fina Joel Kinnaman :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade